אלוף צ'ייני מרום: "לעשות הכול כדי להגיע לעסקה"

    מהדורת הבוקר No Comments on אלוף צ'ייני מרום: "לעשות הכול כדי להגיע לעסקה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום, מפקד חיל הים לשעבר, שוחח הבוקר עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'מהדורת הבוקר' ואמר: "אני חושב שאף אחד לא העריך שתוך חודש וחצי מתחילת התמרון הקרקעי נשיג את המטרות שהשגנו עד כה. הקצב מהיר מאד. המודיעין מצוין. הלוחמים מלאים בנחישות ואנרגיה. יש לנו כמובן גם עליונות טכנולוגית שמחברת את כלל החילות הלוחמים למערכת אחת".

    האלוף התייחס לסוגיית המנהרות ואמר: "צריך להכניס את המינימום לוחמים למנהרות הטרור, אם בכלל. יש דרכים אחרות לטפל באיום הזה, כמו למשל מילוי בקצף איטום וכו'. אי אפשר להרחיב יותר מידי בשיטות הפעולה של צה"ל. צריך לזכור שרוב המנהרות כנראה ממולכדות, והמחבלים מכירים את השטח טוב יותר מאיתנו".

    על החטופים שעדיים נמצאים בשבי אמר: "במידה ויהיה אירוע שנקבל מודיעין על הימצאות חטופים או מיקומו של סינוואר זה יהיה אירוע אחר. שליט היה חטוף בעזה במשך 5 שנים ולא היה לנו שמץ של מושג על מיקומו. צריך לומר את האמת. עכשיו התמונה אחרת כי יש לנו תמונה מודיעינית מטווח אפס".

    בהמשך, האלוף המזוהה עם הימין הפתיע והצהיר: "רבין אמר – כשאין פתרון צבאי, צריך ללכת למשא ומתן. אני אומר שצריך לעשות הכול כולל הכול כדי להגיע להסכם. יש מחלוקת גדולה בציבור על שחרור מחבלים עם דם על הידיים, ואני אומר – לעשות הכול"

    ולסיום, על החות'ים בתימן: "אין על כך תשובה קצרה. אנחנו מכירים את המצב כבר הרבה שנים, נהיה חייבים לטפל בכך".

    האזינו



    0 תגובות